isakoppen.reismee.nl

Intro, Stanley en hot potten!

Hoi lieve Nederlandertjes, leuk dat jullie weer een kijkje komen nemen bij mijn nieuwe verhaal!

Het is alweer twee weken geleden sinds ik voor het laatst een update aan jullie gegeven heb, na lang uitstellen heb ik eventjes de tijd om weer een verhaaltje voor jullie te typen. In twee weken gebeurt er natuurlijk veel, maar helaas met mijn geheugen zullen er wel een paar gaatjes in het verhaal zitten, alvast sorry hiervoor.

In mijn vorige blog vertelde ik jullie dat ik introductieweek zou hebben zodra de andere uitwisselingsstudenten waren aangekomen. Op maandag kwamen de andere studenten aan en op dinsdag begon de intro. Het waren vooral voorlichtingen over hoe alles hier werkt en je kon je inschrijven voor sportclubs. In de middag gingen we een 'campus hunt' doen, dus we moesten verschillende opdrachten uitvoeren die ons bij de volgende locatie op de campus brachten. Met mijn topteam waren we derde geworden en wonnen we een prijsje. Het was iets van eten, al heb ik geen idee wat het was, maar daar heb ik hier wel vaker last van. 's Avonds ben ik met een paar andere uitwisselingsstudenten en hun buddies bij een lokaal restaurantje gaan eten.

Woensdag waren er ook activiteiten, maar daar kon ik helaas niet aan meedoen omdat voor mij de lessen al waren begonnen. Maar gelukkig kon ik 's avonds weer aanschuiven bij Mr Wong! Dit is een super leuk restaurantje in Mong Kok waar veel uitwisselingsstudenten en backpackers komen. Heel de avond onbeperkt eten en bier drinken (lees: gerechten die op tafel gezet bleven worden en een grote krat met blikjes bier die ze maar al te graag bij bleven vullen), een top avondje voor studenten als ons dus. Toen het later werd en iedereen een beetje teut begon te worden van de vele biertjes die continu opengemaakt werden, zijn we met een deel van de groep door gegaan naar Lan Kwai Fong (LKF), dit is dus het Stratumseind van Hong Kong. Het was weer een avond voor in de boeken, maar daar hadden we de volgende ochtend denk ik allemaal wel een beetje spijt van.

Donderdag heb ik voor zover ik me nog kan herinneren niet veel gedaan, dus we gaan vlug door naar de vrijdag.

Op vrijdag stond er weer een activiteit voor ons klaar, namelijk een 'city hunt'. We zouden met de hele groep naar Central gaan en daar een soort van speurtocht langs alle toeristische plekken van Central af gaan. Maar omdat wij alle plekken op de speurtocht eigenlijk toch al hadden gezien, besloten we ons eigen plan maar te trekken. We zijn met zijn vijven naar Tsim Sha Tsui (TST) gegaan en zijn daar gaan lunchen bij Cheesecake Factory en hebben er nog even rondgelopen. Daarna hebben we de metro weer gepakt naar Mong Kok en zijn en zijn we daar nog wat winkeltjes afgegaan. Toen het donker werd hebben we de taxi naar TST weer gepakt en zijn we daar met een wijntje en biertje bij de haven gaan zitten, wat weer een mooi uitzicht was. Toen het volledig donker was hebben we de ferry gepakt naar Central en zijn we naar de Happy Hour gegaan in LKF. Later kwamen andere uitwisselingsstudenten langs en zijn we nog eventjes wat andere barretjes ingegaan.

Credits naar Monique voor de foto, dan zien jullie ook hoe mooi het is in plaats van naar de 5 pixel kwaliteit te kijken van mijn telefoon. ;)

Zaterdag was wederom weer een rustige dag en heb ik weer precies niks gedaan.

Zondag hadden we weer een vol programma, we gingen met alle studenten naar Stanley! Stanley is een dorpje aan het strand met een boulevard met restaurantjes, een markt en er was een Chinese feestdag aan de gang. Daar zijn we natuurlijk even blijven hangen, want er werd gedanst met een Chinese draak, leeuwen en er was een soort van ritueel met een geroosterd varken. Blijkbaar is het feest pas over een maand, maar ik heb geen idee hoe het heette. Als je een idee hebt van welke feestdag dit zou kunnen zijn, laat het me alsjeblieft weten, want ik ben heel benieuwd.

's Avonds zijn we nog met een deel van de groep naar een hot pot restaurant geweest. Iets typisch Aziatisch dus, en wat je volgens veel mensen écht gedaan moet hebben als je in Hong Kong bent. Ik had geen idee wat ik er van kon verwachten, maar ik dacht dat we soep gingen eten. Nou, blijkbaar niet dus. Voor degenen die net als mij geen idee hebben wat het inhoudt, even in het kort: je gooit eten in een pan met kokend water (vlees, noedels, groenten, wat je maar wil), laat het er even in liggen en haalt het er daarna weer uit om op te eten. In het begin had ik er zo m'n twijfels over, maar het bleek toch lekker te zijn.

In de afgelopen week begon het echte schoolleven, dus ik mag weer fulltime naar de les. Inmiddels heb ik al mijn vakken gehad, en als jullie benieuwd zijn wat ik hier nou precies leer, dit zijn mijn vakken:

- Developing an Inclusive Classroom for Diverse Learning (je lesstijl zodanig aanpassen dat alle kinderen mee kunnen doen);

- Supporting the Educational Needs of Gifted Students (hoogbegaafde kinderen ondersteunen);

- Social, Emotional, Behavioural and Developmental Difficulties (alles over verschillende aandoeningen op sociaal, emotioneel en op het gebied van ontwikkeling en gedrag);

- School Guidance and Managing Diversity (werken met studenten en ouders van verschillende achtergronden en begeleiding bieden);

- Basic Psychology for Educators: Useful Concepts from Educational and Positive Psychology (alle basisinformatie die een leerkracht nodig heeft over psychologie).

Deze week ben ik ook samen met Monique naar Sha Tin geweest om boodschappen te doen bij een supermarkt met veel importproducten. Dus ik heb weer lekker veel Europese dingen ingeslagen die je in de 'normale' supermarkten hier niet zo gauw zal vinden. Dit was denk ik het hoogtepunt van mijn week, want nou kan ik weer lekker Hollands een broodje kaas eten, wat had ik dat gemist zeg.

Morgen (zondag) gaan we met heel de groep een hike doen die een paar studenten georganiseerd hebben. Ik ben benieuwd of ik het volhoud of dat iemand mij de berg op moet gaan dragen. We zullen zien, en ik laat jullie weten hoe het is afgelopen!

Tot de volgende blog!

Reacties

Reacties

Leon

Is weer een leuk verhaal Isa. Ik zou zeggen: blijf genieten. X

Anouska

Haha eindelijk je broodje kaas.
Het volgende verrassingspakket is onderweg ?
? van ons

Jeannette Borsboom

Klinkt goed Isa. Je vermaakt je goed daar. Echt leuk geschreven. Genieten meid

Mariel

Hey Isa,

Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Zijn jullie nog geen attractie voor de Chinezen met jullie Hollandse uiterlijk? ?... Geniet nog lekker daar! Liefs van ons

Marij

Klinkt allemaal goed. Veel plezier en wijsheid. Ga je nog naar macon?
Groetjes uit eindhoven

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!