isakoppen.reismee.nl

Vertrek, eerste lessen en uitstapjes!

Hallo nieuwsgierige aagjes,

Ik ben inmiddels alweer ruim een week in Hong Kong en vond het toch maar weer eens tijd om jullie op de hoogte te stellen van wat ik hier allemaal doe. Het gaat denk ik een redelijk lange blog worden aangezien we deze week niet stil hebben gezeten. Dus, ga lekker zitten, pak er een kopje koffie bij en geniet vooral van alle sensatie!

Vorige week donderdag vertrokken Elizabeth, Monique, Caroline en ik vanaf Brussel naar Hong Kong. Een redelijk lange reis van ongeveer 18 uur met een tussenstop in Abu Dhabi.

Op vrijdagochtend kwamen we dan eindelijk in Hong Kong aan. Vanaf het vliegveld pakten we een taxi naar de campus die in Tai Po zit. Na een rit van ongeveer een halfuur/driekwartier kwamen we aan op de campus van EdUHK. Hier werden we opgewacht door mijn buddy en de buddy van Monique (twee lokale studenten die ook op de uni zitten en die ons met van alles en nog wat helpen). Na te hebben ingecheckt in onze kamers en ons te hebben gemeld bij de Global Affairs Office, gingen we met mijn buddy naar de mall in Sha Tin. Hier hebben we vlug wat dagelijkse inkopen gedaan en daarna gingen we door naar de Ikea (ja, die zit ook aan de andere kant van de wereld). Met volle tassen met spullen zijn we weer met de taxi terug naar campus gereden, een redelijk rustige eerste dag dus.

Zaterdag was ook nog niet zo'n spectaculaire dag. Nadat we erachter kwamen wat dingen zijn vergeten te halen, zijn we weer terug naar Sha Tin gegaan om nog meer inkopen te doen. Ook hebben we wat boodschappen gedaan.

Zondag zijn we ons een beetje gaan oriënteren op de campus, omdat deze voor Nederlandse begrippen echt enorm is. En natuurlijk moesten we ook even gebruik maken van de sportfaciliteiten; in dit geval het zwembad.

Ik dacht dus mijn eerste lesdag te hebben op maandag, maar niets is minder waar. Na nog een keer goed mijn rooster gecheckt te hebben kwam ik erachter dat ik mijn eerste les pas had op woensdag. Weer iets typisch iets voor mij natuurlijk. En voor de maandag zal ik jullie helaas teleur moeten stellen dat ik niet meer weet wat ik verder die dag heb gedaan. Maar geen zorgen, dinsdag was wel heel spannend.

Dinsdag was zoals ik al zei, een erg leuke dag. We zijn met zijn vieren met de metro naar Central gegaan. Central is echt wat ik van Hong Kong verwachtte. Hoge gebouwen, veel mensen (waarvan zo'n 80% zakenmensen), enorme malls en de meest prachtige skyline. We waren onvoorbereid naar Central gegaan, dus na een halfuur bij Victoria Harbour te hebben gezeten en gegoogeld te hebben wat je nou echt gezien moet hebben in Central, hebben we een plan getrokken en zijn we rond gaan lopen. Eerst hebben we even vlug gegeten in een mall, daarna liepen we door naar een markt. Het was zo'n typische markt waar alleen maar meuk wordt aangeboden maar toch altijd leuk is om naar alle spullen te kijken. Ook zijn we nog naar de Man Mo tempel geweest. Het was voor mij de eerste keer dat ik naar een tempel ging, dus ik vond het echt heel mooi om te zien. Na de Man Mo tempel zijn we nog naar een skybar geweest en hebben we ook nog cocktails gedronken.

Woensdagwas het voorbij met de pret en begon het harde werken in de les. Of ja, harde werken, meer zitten en luisteren natuurlijk. De eerste les die ik heb gehad is Supporting the Educational Needs of Gifted Students; oftewel: ondersteuning en uitdaging bieden aan hoogbegaafde kinderen. Super interessant dus en ook een heel enthousiaste docent. Later in de middag zou ik mijn tweede les hebben, maar die ging niet door.

Donderdaghad ik dus mijn tweede les, deze heet Developing an Inclusive Classroom for Diverse Learning. Hierin leer ik hoe ik lessen aan kan passen zodat alle kinderen, met of zonder speciale behoeftes, mee kunnen doen. Na de les ben ik naar Monique en Elizabeth gegaan die al in Sha Tin waren. Daarna zijn we met zijn 3en doorgegaan naar Tai Po Market waar we met Caroline hadden afgesproken. Op Tai Po Market hebben we wat rondgelopen door de straatjes met winkels en zijn we bij een lokaal restaurant gaan eten.

Op vrijdag zijn we met zijn vieren naar Mong Kok gegaan, waar we hadden afgesproken met de buddy van Caroline. Mong Kok vond ik ook veel op Central lijken. Weer de hoge gebouwen en grote winkelcentra. Met zijn vijven gingen we eten in de mall en daarna de stad in. We zijn naar een Ladies Market geweest, hier verkopen ze van alles: nep designer tassen, horloges, noem het maar op. Erg leuk om te zien. Na een lange dag in Mong Kok en veel gezien te hebben zijn we weer naar Central gegaan om te eten. Het idee was om naar The Cheesecake Factory te gaan, maar we hadden geen zin om anderhalf uur op een tafel te wachten, dus zijn we naar Jamie's Italian gegaan, ook super lekker. Na het eten liepen we weer richting de haven om de skyline in het donker te bekijken. Onderweg kwamen we een groep demonstranten tegen, maar geen zorgen, dat ging allemaal goed.

Gisteren, oftwel zaterdag, zijn Monique, Elizabeth en ik naar het strand geweest. Heel fijn hoor, even zo'n rustdagje tussendoor. ;)

En vandaag, zondagdus, blijf ik lekker op de campus. Even tijd voor de huishoudelijke dingen die ook moeten gebeuren; wasjes draaien, kamer opruimen en natuurlijk weer een nieuwe blog schrijven voor jullie.

Komende week begint de introductieweek voor de uitwisselingsstudenten, dus er staat weer een druk programma op ons te wachten. Maar daarover zal ik jullie alles vertellen in de volgende blog!

Liefs uit Hong Kong,

Isa

Reacties

Reacties

Opa en Oma

Fijn dat je het naar je zin hebt

Groetjes opa en oma

Sandra

Wat een avonturen. Super leuk om te lezen. Je schrijft het heel smaakvol. Ben benieuwd naar het vervolg. Geniet van je tijd daar.

Ome Ton

Lijkt me er leuk daar. Jammer dat er vroeger geen aandacht werd besteed aan superhoog begaagde kinderen. Daar zou ik veel profijt van hebben gehad?

Leon Koppen

Mooi verhaal Isa. Op naar het volgende!

Anouska

Zo leuk om te lezen ?
?

Rene

Hey Isa,zo te lezen weer het begin van een
Leuke periode.

Ronald

Je bent een leuke schrijfster met een interessant verhaal. Zo leer ik Hong Kong weer anders kennen.
Wij deden hier een BBQ met je ouders. Iets minder heftig allemaal dan jij. Groetjes uit Helmond

Marja

Hoi Isa. Leuk om te lezen hoe het je vergaat in Hong Kong. Je hebt idd een leuke hand van schrijven en prachtige foto’s zeg. We blijven je volgen.

Marij

Leuk isa geniet er van

Panki

Klinkt leuk daar. Ik wil ook wel.

Christel

Leuk hoor Isa! Veel plezier! ?

Lisa (excollega Vooruitgang)

Hey hoi Isa,
Leuk om je verhaal te lezen! Ik zit inmiddels zelf in Vietnam, Hanoi voor stage nu en begin steeds meer alle aspecten van gekke gewoontes en dingen uit de cultuur te snappen haha.
Have fuuuun nog en ik lees graag je andere delen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!