isakoppen.reismee.nl

Carnaval, gebeten door een straathond en een boottocht!

Hallo allemaal daar ben ik weer,

Het duurde eventjes voordat ik weer een nieuwe blog heb geschreven, maar ik heb het hier gewoon veel te druk. Vorig weekend hebben we weer een dagje carnaval gevierd. Dit was zondag en de laatste dag van de Arubaanse carnaval, dit werd afgesloten met de grote parade in Oranjestad. Het was erg heet deze dag, dus we zijn maar twee uurtjes ongeveer geweest. Daarna zijn we doorgereden naar het strand om af te koelen.

Maandag was ik vrij omdat het Carnival Monday was, soort van dag om uit te kateren van de carnaval dus. Maandag zijn we met een groepje naar Boca Catalina gegaan en hebben we daar lekker aan het strand gelegen. 's Avonds wilden we sushi gaan eten, want hier in de stad zit een all you can eat sushi restaurant. We hadden speciaal gebeld en gereserveerd maar toen we aankwamen bleek dat de sushi maar tot 18:30 te bestellen was; en je raadt het al: wij kwamen aan om 19:15. (Maar alsnog lekker gegeten hoor!)

Dinsdag moesten we gewoon weer naar stage, dit keer observeerden we bij de Secondary department. We hadden deze dag onze voorkeur opgegeven voor een stageklas. In de middag ben ik met Kim gaan winkelen in Oranjestad.

Woensdag hebben we weer een dag bij de Secondary geobserveerd, verder is er niks bijzonders gebeurd deze dag.

Donderdag kregen we eindelijk onze vaste klas voor de rest van de stage te horen! Ik zal deze stage in de Montessori klas voor kinderen van 3 t/m 6 jaar te vinden zijn, de heel kleine kindjes dus. Ik heb nog nooit een Montessoriklas gezien of gewerkt met zulke jonge kinderen (mijn vorige stages waren grade 5 en 6, kinderen tussen 9 en 11 jaar) dus dat vind ik leuk!

Vrijdag was weer een hele sensatiedag. In de ochtend word ik, zoals jullie al weten, opgehaald door de schoolbus. Deze stopt een meter of 50 van Perle vandaan dus daar loop ik elke ochtend naar toe. Nou zitten er een aantal straathonden in onze straat (lees: zeven, Aruba heeft nogal problemen met zwerfhonden), normaal blaffen ze van een afstand maar deze ochtend toevallig niet. Ik liep zoals gewoonlijk met een boogje om de hondjes heen, maar een van de honden vond het alsnog nodig om op mij af te rennen en me volop in mijn kuit te bijten. Gelukkig had ik een lange broek aan, dus heeft hij niet doorgebeten. Ik ben alsnog naar de bus gegaan en toen ik op stage was vroeg ik wat ik hiermee aanmoest. Ze adviseerden me om naar de Urgent Care te gaan om een Tetanus shot te halen, omdat ik hier niet tegen was ingeënt. Een meisje van Perle heeft mij opgehaald van stage en samen zijn we naar de Urgent Care gegaan om de spuit te halen. Alles is dus goed, het is alleen nog heel erg blauw met een mooie rij tandafdrukjes en het doet zeer. Maar verder niks meer aan het handje hoor!

's Avonds zijn we met de hele groep gaan BBQ'en en daarna hadden een paar mensen een Pool Party georganiseerd, super gezellig dus! Daarna zijn we nog op stap gegaan.

Zaterdag ben ik naar San Nicolas gereden met twee anderen. San Nicolas staat vooral bekend om de streetart door de stad heen. We zijn ook naar Charlie's Bar geweest, wat een leuke plek is dit zeg. We hebben heel de tijd met een aantal locals gekletst en liggen gieren. Daarna zijn we doorgereden naar Baby Beach.

's Avonds ben ik met een paar mensen uit eten geweest bij een Surinaams restaurant.

Zondag hebben we met heel de Perle groep een boottocht gedaan en gesnorkeld. We stopten bij twee plaatsen om te snorkelen en bij een plaats om met een touw van de boot af te springen/slingeren. Dit was ook weer vet gezellig, daarna zijn we met een paar nog gaan eten bij Moomba.


Dit was mijn weekje wel weer in a nutshell, ik houd jullie snel weer op de hoogte van alle sensatie die ik hier meemaak hoor!

Liefs

Reacties

Reacties

Leon Koppen

Volgens mij is het daar goed uit te houden of niet?

Silvia

Dat klinkt leuk Isa. Op de honden na dan?. En moet je daar nu nog elke dag langs?

Marij

Volgens mij heb je het goed naar je zin gelukkig. Hier is het slecht weer dus ik zou ook liever daar zijn.

Ronald van Wanrooij

Hallo daar in het warme Aruba. Heb je blogs eens doorgenomen en lees dat je je vermaakt en ook nu een klas hebt toegewezen gekregen waar je al eerder kennis mee hebt gemaakt. Het plezier van je stage straalt door al je blogs heen en nu ook daar de carnaval meegemaakt. Slim dat je een tetanus spuit hebt gehaald na de hap van de straathond. Hou het gewoon in de gaten dat het niet gaat ontsteken. Heel veel plezier nog in je stage en op het eiland.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!