isakoppen.reismee.nl

Te laat voor mijn eerste stagedag?!

Hoi allemaal en welkom bij een nieuwe blog,

Het is weer ongeveer een week geleden dat ik een verhaal heb geplaatst, dus laat ik jullie maar weer eens even updaten vanuit het zonnige Aruba. We gaan nog even terug naar zondagavond, want toen zijn we naar een feest geweest op het strand. Met een aantal mensen uit Perle zijn we naar Moomba beach geweest, waar iedere zondagavond de strandtent een dansvloer krijgt en er een band komt optreden, super leuk dus! Dit was weer een latertje geworden, maar niet de reden waarom ik de volgende dag te laat kwam op mijn eerste stagedag...

Maandag was het dan eindelijk tijd om voor de eerste keer naar de school te gaan. De wekker ging af om 5:45, want om 6:30 zou de bus mij komen ophalen op de hoek van de straat. Vol goede zin bereidde ik me voor op de dag en stond netjes om 6:20 op de doorgegeven plek. Ik had al een beetje het gevoel dat er deze dag iets mis zou gaan, maar ik had alles goed gedaan vertelde ik mezelf nog.

Toen om 7:00 de bus nog niet was geweest, kreeg ik het toch wel een beetje benauwd. In de afgelopen 40 minuten dat ik had staan wachten bedacht ik me "Het zal wel liggen aan het verkeer", maar toen was ik toch niet zo zeker meer. Ik ben terug naar Perle gelopen voor WiFi en heb toen Kim geappt (het meisje waarmee ik stage loop). Zij stond ook nog op de bus te wachten. Uiteindelijk heb ik naar de school gebeld, en bleek het dat ze me de verkeerde tijd en locatie hadden doorgegeven, ze zouden een buschauffeur sturen zodra alle bussen op school waren aangekomen. Rond 8:15 zag ik de schoolbus de hoek omkomen, wat erg fijn was na bijna 2 uur gewacht te hebben. De school begint hier al om 7:50, en ik kwam pas om 8:40 aan op de school, lekker laat dus.

Deze dag hebben we een rondleiding gehad en hebben we in de Montessori klas voor 6-9 jaar meegekeken. Super schattige kindjes. 's Avonds heb ik niet veel meer gedaan.

Dinsdag ging het vervoer naar de school gelukkig wel goed en was ik ook op tijd op school. Deze dag gingen we kijken bij de Montessori 3-6 jaar. Hier mochten we helaas niks doen, dus zijn we alleen de ochtend gebleven en in de middag teruggegaan naar de andere Montessoriklas.

's Avonds zijn we naar een pubquiz geweest in een Nederlands café in Oranjestad. Met een beetje valsspelen (Wikipedia en Shazam) zijn we 7e geworden van de 12. Nog steeds geen beste prestatie, maar altijd beter dan laatste, toch?

Woensdagochtendkregen Kim en ik te horen dat we meemochten met de fieldtrip van grade 4, 5 en 6. We hadden geen idee waar we naartoe gingen, maar na een busrit van een halfuur kwamen we uit bij de Nederlandse marinebasis! Ik dacht dat we een rondleiding zouden krijgen maar we gingen naar een optreden van de 'Steelband'. Geen zorgen hoor, dit was ook heel leuk.

In de middag zijn we nog even naar de Montessoriklas gegaan omdat grade 4 een specialist les had. Daarna hebben we nog meegekeken bij grade 4.

Donderdag zijn we een hele dag bij grade 4 geweest. Wat een leuke en lieve kindjes allemaal. Er was een meisje in deze klas jarig, en aan het einde van de dag ging ze trakteren: Dunkin' Donuts. Ja ja, wij kregen ook.

In de avond zijn we met een paar meisjes van Perle wat gaan drinken bij Moomba beach.

Vrijdag, oftewel vandaag, zijn we bij grade 5 en 6. Ik heb deze ochtend bij grade 6 gezeten en Kim bij 5, na de lunchpauze hebben we omgewisseld. Maar omdat grade 5 nu specialistles heeft, ben ik mijn reisblog maar eventjes aan het updaten. Vanavond is er een soort van welkomstborrel bij Perle waar ik heenga.

Ik weet nog niet zo goed wat ik dit weekend ga doen, maar morgen krijg ik een auto! Dan kan de wegen in Aruba nog onveiliger gaan maken dan ze al zijn. Nee grapje.

Tot de volgende blog allemaal!

Anouska

Super leuk Ies!!?
Ben benieuwd naar volgende week

Jeannette

Leuk hoor met al die lieve kindjes. Ze zullen wel blij met jou zijn. Veel rij plezier.

Marina

Ik lees het al, geen heimwee naar Eindhoven laat staan naar Meppel. Jij gaat het daar wel volhouden, benut je tijd maar goed met zoveel leuks gaan de maanden dubbel zo snel. Top hoe de opvang daar geregeld is dat hebben wij hier wel wat anders mee gemaakt. Have fun ???

Michelle

Lekker van die bus zeg! Maar verder klinkt het echt alsnog je het naar je zin hebt! Gelukkig, ben blij voor je??

Sandra

Wat een avontuur zeg maar super leuk om dit zo te lezen. Veel plezier nog.

Merel

Ontzettend leuk om je avonturen te lezen! Enjoy!!