isakoppen.reismee.nl

Eerste dagen in Aruba!

Hi allemaal!

Woensdag was het eindelijk zo ver en vertrok ik naar Aruba! Na een lange vlucht van 10 uur kwam ik aan in Oranjestad. Het was erg druk op het vliegveld en het duurde dus ook wel even voordat ik door de driedubbele security was. Toen ik hier doorheen was, stond de directeur van de school mij op te wachten. Hij is een enthousiaste man, dus natuurlijk bracht hij mij niet meteen naar Perle d'Or (de accommodatie waar ik verblijf). Eerst wilde hij graag Oranjestad laten zien, daarna stopten we bij de Beach Tennis club waar veel leraren en leerlingen komen, en daarna nam hij mij nog mee uit eten met de man die de volgende twee dagen een workshop op de school zou geven. Om 22:00 kwam ik aan bij Perle d'Or (de accommodatie waarin ik verblijf), heb ik nog heel even buiten gezeten en daarna ben ik gaan slapen.

Donderdag zou de directeur mij komen ophalen om 10:45 voor de Professional Development day, maar door de jetlag was ik al om 4:30 wakker, lang wachten dus. Toen heb ik geFaceTimed, boodschappen gedaan en nog even bij het zwembad gezeten.

Om 10:45 werd ik opgehaald en gingen we de guest speaker waarmee ik ook al uit eten was geweest ophalen. Natuurlijk gingen we niet rechtstreeks naar de school, maar wilde de directeur Eagle Beach nog laten zien. Na de omweg kwamen we aan op de school en gingen we met zijn allen lunchen. De leraren hier zijn echt heel leuk! De workshop duurde tot 15:00 uur en werd ik thuisgebracht door een andere docente.

In de avond ben ik met twee meisjes gaan koken bij een van hun thuis. Het was heel gezellig, maar ik hield het niet langer vol dan 20:00 door de jetlag. Toen ben ik dus vroeg gaan slapen.

De volgende ochtend werd ik opgehaald door een docente die in de buurt van Perle woont om 6:45. Toen we op de school kwamen hebben we met zijn allen ontbeten en begon het vervolg van de workshop, dit duurde tot 15:00 uur. Hierna hebben we nog met zijn allen een drankje gedaan en werd ik weer naar huis gebracht.

's Avonds (of 's nachts?) was het Jouvert Morning. Dit is een groot carnavalsfeest in San Nicolas dat om 3:00 uur 's nachts begint en doorgaat tot 9:00 uur 's ochtends. De bedoeling van het feest is dat je er in je pyjama heengaat. Het is een grote parade met allemaal bands op platte karren en als bezoeker kan je je dus aansluiten achter de karren van een van de bands. Dan loop/dans je er tijdens de parade achteraan. Hier zijn we met een grote groep studenten van Perle heengegaan. Het was echt heel erg leuk en we kwamen dus ook pas om 7:30 thuis.

Zaterdagochtend heb ik nog een paar uurtjes geslapen en daarna ben ik met een meisje naar het strand gegaan. Hier zaten al wat andere mensen uit Perle en hebben we gewoon een rustig dagje gehad. 's Avonds gingen we weer met zijn allen naar de Lightning Parade in Oranjestad. Dit is een parade waar bands spelen op met lichtjes versierde karren, en mensen hier achteraan dansen/lopen in de welbekende kostuums met veren, glitters en lichtjes. De parade begon om 20:00, maar om 00:00 kwamen ze pas EINDELIJK op het punt waar wij stonden. Zere voeten en rugpijn, maar het was het waard!

Vandaag wordt een rustig dagje en ga ik aan het zwembad liggen of op het strand. En vanavond vroeg naar bed, want morgen begint de eerste stagedag!

Reacties

Reacties

Jeannette

Hi Isa, klinkt erg leuk allemaal. Fijn dat je zo goed opgevangen wordt en niet alleen op onderzoek uit moet. Geniet ervan.

Marij

Klinkt niet slecht isa. Veel succes morgen op school

Michelle

Klinkt echt super leuk! Zag je snaps ook al!?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!